e.l.f. Mod Mauve

Mod Mauve är ett av de lack jag beställde från e.l.f. i mitten av augusti. Det är ett rent krämlack med en snygg färg som är väldigt svår att benämna! Ljung? Den är inte röd, inte rosa, inte lila, inte grå och inte brun, men förmodligen en blandning av just de fem färgerna. Många kanske tycker att färgen är tråkig, men jag gillar den som omväxling till mer färgstarka lack. Det är en naturlig färg men utan att för den skull vara nude/brun/rosa och jag tycker att den passar min hudton bra.

Det här var lite svårt att få jämnt tycker jag, även efter andra lagret såg det lite flammigt ut på några av naglarna. Ett tredje lager löste problemet, då blev det jämnt och fint. Jag gillar att det har en riktigt högblank finish!

3 thoughts on “e.l.f. Mod Mauve

Vad tycker du?

