dr. brandt Vacuum Cleaner

Vad kunde passa bättre nu när jag har problem med oren hy än att få möjlighet att testa dammsugarrengöringen från dr. brandt? Jag fick den hemskickad för testning för ett par veckor sedan och har nu hunnit prova den flera gånger. Om du vill veta mer om själva masken har jag skrivit ett inlägg om den tidigare, där finns mer information om produkten.


Användning: Masken kan användas upp till ett par gånger per vecka. Den appliceras på rengjord, lätt fuktig hy och får sitta kvar ca 5 minuter, tills den torkat och blivit vit. Då sköljer jag bort den med ljummet vatten och avslutar sedan med mitt vanliga ansiktsvatten och dag- eller nattkräm.

Effekt: Efter första användning noterade jag att huden kändes väl rengjord, men jag kan inte påstå att pormaskarna mirakulöst försvunnit. Det jag däremot märkte var att de var väldigt lätta att klämma ut. (Oj! Vad säger jag!? Man ska ju absolut inte klämma, det vet ju alla. Men vem kan egentligen låta bli? Nåväl, det gick betydligt lättare i alla fall…) Efter att ha använt masken ca tre gånger tycker jag faktiskt att orenheter i porerna synbart minskat; dels tycker jag att pormaskarna blivit färre, och de jag har är också mindre. Huden känns verkligen ren men utan att bli stram eller torr.

Sammanfattning/omdöme: En djuprengörande mask som vid regelbunden användning motverkar pormaskar och förstorade porer och gör att huden känns klar och fräsch. Torkar inte ut huden och fungerar även för känslig hy.

4 thoughts on “dr. brandt Vacuum Cleaner

  1. Håller med! Jag blev nog lite väl manisk ett tag och så råkade jag glömma kvar dammsugaren på huden en gång, oops. Jäklar vad torr jag blev, men my bad liksom. Fast effekten blev bra så fort huden fått slurpa i sig lite fukt.

  2. Heartcore: oj, det låter verkligen inte skönt att glömma den på – den isar ju liksom litegrann i huden! Men jag tror ändå att den, sin djuprengörande effekt till trots, är ganska snäll mot huden så det är säkert ingen fara.Kerstin: ja, den känns riktigt bra faktiskt, men jag håller med om att priset är högt.MissMalmberg: Den finns att köpa på Vacuum cleaner finns att köpa på t ex Accessora.se, Eleven.se och Grooming.se och kostar 495 kr för 30 ml.

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

