Weleda Skin food

När jag skrev inlägget om vår sjukstuga och mina torra händer hade jag av någon outgrundlig anledning glömt bort den här fantastiska lilla saken som jag köpte för ett par veckor sedan. Liten och oansenlig – Skin Food från Weleda, men vilka underverk den gör!

Såhär står det på förpackningen: Weleda Skin Food for dry and rough skin nourishes, restores and protects the skin, maintaining the skin’s moisture levels and keeping the skin feeling smooth and supple. This intensively nourishing formula, made with extracts of organic Pansy, organic Chamomile and biodynamic Calendula, is ideal for both children and adults. Skin Food is the natural choice for everyday care of the face and body. It is especially recommended for dry skin, particularly on the hands, feet and elbows.

Användning: Skin Food har fått följa med i min handväska konstant sedan jag köpte den och jag har främst använt den till att smörja in torra händer och nagelband i tid och otid eftersom jag alltid upptäcker behovet när jag är utanför hemmet.

Effekt: Det här är en kraftig och tjock kräm som nästan kan upplevas som lite svår att smörja in initialt. Men den allra första feta känslan försvinner snabbt men en viss oljighet består ytterligare ett tag. Inte en handkräm light med andra ord utan kanske bättre till punktbehandling. Det känns som att den vid regelbunden användning hjälper huden att bygga upp någon form av barriär som gör huden lite mer motståndskraftig.

Sammanfattning/omdöme: Jag tycker att Skin Food är bra som allt i allo-kräm att mjuka upp och återfukta akuttorra partier. Jag skulle inte smörja den i ansiktet annat än i yttersta nödfall – det känns den för fet och stabbig för – men för mig som har torr hy och lätt får klåda om jag inte återfuktar är den perfekt att alltid ha med sig. Därmed också ett extra plus för den smidiga förpackningen.

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

